En skräddarsydd underhållsplan för din plats och utrustning
Vi skapar en unik underhållsplan som anpassas till er plats och er specifika utrustning. Du kan bland våra tre underhållspaket välja den underhållsnivå du behöver.
Vi skapar en unik underhållsplan som anpassas till er plats och er specifika utrustning. Du kan bland våra tre underhållspaket välja den underhållsnivå du behöver.
KONEs Kundcenter ger dig och dina slutanvändare support dygnet runt i alla frågor som rör dina utrustningar. Det är enkelt att kontakta oss – ring helt enkelt numret som gäller i hela Sverige. Vår personal talar ditt språk, känner till dina utrustningar och din situation och kan skicka ut en servicetekniker för att lösa ditt problem.
Våra servicetekniker är engagerade och välutbildade experter som ser till att dina hissar, rulltrappor och automatiska dörrar är säkra och fungerar som de ska. De utbildas i teknik, säkerhet, kundservice och första hjälpen. Våra tekniker har dessutom tillgång till vår globala tekniska kunskapsbas för snabb problemlösning för alla märken och typer av utrustning, och de kan lösa de flesta problem under ett enda besök.
Vi håller dig uppdaterad om vårt underhållsarbetes status och scheman. Vår KONE-mobilapp ger dig statusuppdateringar direkt i mobilen.
KONE Online, vår elektroniska kommunikationstjänst, ger information i realtid om status på dina hissar, rulltrappor och automatiska dörrar, inklusive vilka reparationer som har gjorts och vad de kostar.
KONEs förebyggande underhåll bidrar till att förhindra problem innan de uppstår. Vi underhåller din utrustning baserat på användningen, åldern och andra relevanta faktorer. Vår skräddarsydda plan ser till att alla individuella komponenter och system servas i rätt tid och i enlighet med alla relevanta bestämmelser – oavsett märke.
För att er utrustning ska fungera säkert och smidigt rekommenderar vi om den bör repareras eller moderniseras baserat på kontrollen.
Vi är övertygade om att det bästa sättet att inleda sökningen efter en underhållsleverantör är att fundera på vilka behov dina användare, din utrustning och din byggnad har. På den här sidan hittar du några exempel på vilka behov det kan vara. Du kan dessutom se hur våra lösningar hjälper dig.
Tack vare våra systematiska analyser har vi kontinuerligt kunnat minska antalet driftstopp för våra kunders utrustningar.
Personalen på vårt kundcenter är tillgänglig dygnet runt, året runt och svarar inom 20 sekunder.
När någon har fastnat är vi på plats så fort vi kan.
Eftersom vi har de vanligaste reservdelarna i våra fordon och får leverans av reservdelar inom 24 timmar kan vi lösa de flesta problem under ett enda besök.
Tack vare vårt förebyggande underhåll är den utrustning vi underhåller i drift 99 % av tiden.
Våra underhållstjänster uppfyller alla lokala säkerhetsföreskrifter och lagstadgade krav.
Våra tekniker får utbildning om olika fabrikat och vi har reservdelar även för andra varumärken än KONE.